Panel 12: Social and Political Dimensions of Kinship: Family, Neighbourhood, City

Invited Speakers


Jesper Carlsen (University of Southern Denmark): Gens Domitia: The Ahenobarbi and Calvini in the Late Republic and Augustan Period

Winfried Schmitz (Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, Deutschland): Die Strafe des kleinen Mannes. Bäuerliche Strafrituale im archaischen und klassischen Griechenland

Accepted Speakers


Delphine Ackermann (Université de Neuchâtel, Suisse)
Un nouveau type de communauté en Attique : les pentekostyes du dème d’Aixônè

Carina Chitta (Universität Wien, Österreich)
Der "ordo dignitatum": Familiäre Allianzen im frühen Principat

María Cecilia Colombani (Universidad de Morón / Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina)
El juego de los topoi. Tensiones y complementariedades en Hesíodo

Luísa de Nazaré Ferreira (Universidade de Coimbra, Portugal)
L'enfant et la mort : analyse des épigrammes funéraires de l’Anthologie Grecque

Guillermina González Almenara (Universidad de La Laguna, Tenerife, España)
El espacio socio-jurídico de la concubina en la historiografía griega de época clásica: Heródoto y Jenofonte

Marja-Leena Hänninen (University of Helsinki, Finland)
Ladies Worthy of Their Ancestors

Ann-Cathrin Harders (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg, Deutschland)
Seminarium rei publicae - Die soziale und politische Bedeutung von Familie und Verwandtschaft in der römischen Republik

E. A. Hemelrijk (University of Amsterdam, Netherlands)
Fictive kinship as a metaphor for women's civic roles

Martha Patricia Irigoyen Troconis (Universidad Nacional Autónoma de México)
Social and Political Meaning of Motherhood under Augustan Laws

Yuji Kurihara (Tokyo Gakugei University, Japan)
Plato's Analogical Method of City and Individual about Injustice

Adrian Robu (Collège de France, Paris, France)
L’organisation civique et territoriale de la Mégaride à l’époque hellénistique : Quelques réflexions

Joseph Roisman (Colby College, Waterville, USA)
Gender and Problematizing the Private and Public Spheres in Democratic Athens